Met ClickDimensions kunnen marketeers interactieve en automatische processen maken op basis van het gedrag van potentiële klanten of gebruikers. Stuur gerichte e-mails naar prospecten om de verkoop te stimuleren of interesse te wekken in uw product. Of breng het sales team automatisch op de hoogte wanneer een klant of lead interesse toont door een bepaalde interactie met uw marketingcampagne.

Creëer dynamische, op maat gemaakte ervaringen

Met de drip campaign automation builder kunt u een uniek pad ontwerpen die deelnemers kunnen volgen wanneer ze reageren op uw marketingactie. Creëer lead nurturing marketingcampagnes, sales engagement-, promotie- of evenementcampagnes, onboarding- en retentiecampagnes voor nieuwe klanten en meer… de mogelijkheden zijn eindeloos.

Drag & Drop

Bouw eerst een flow van allerlei triggers, timers en acties met de drag-and-drop campaign automation builder. Hiervoor is zelfs geen kennis van CRM vereist.

Stroomlijn de verkoop met nurturing campaigns

Nurturing (of drip) campaigns zijn een uitstekende manier om uw marketingberichten naar specifieke potentiële klanten te sturen, zonder dat u hiervoor kostbare verkoopmiddelen moet inschakelen. Marketeers kunnen eenvoudig geautomatiseerde campagnes aanmaken met gerichte berichten en verkoopmedewerkers kunnen bepaalde prospecten ‘voeden’ die nog niet verkoopklaar zijn. Naarmate een prospect begint te reageren, wordt een relevante flow aan berichten verstuurd en kunnen verschillende geautomatiseerde acties worden gelanceerd op basis van de unieke reacties van de prospect.

Combineer activiteiten om campagnes kracht bij te zetten

Maak een reeks van acties met o.m. het verzenden van e-mails, het toevoegen aan of verwijderen van deelnemers uit een marketinglijst, het toewijzen van gebruikers, het melden van acties aan gebruikers of teams, het maken van taakactiviteiten of het activeren van CRM-workflows.

Trigger een automatisering op meerdere manieren:

  • Laat een campagne automatisch starten wanneer iemand bijvoorbeeld via een e-mail communiceert, een webformulier indient, een enquête invult, zich registreert voor een evenement, zijn abonnementsvoorkeuren doorgeeft, of wordt toegevoegd aan of verwijderd uit een lijst.
  • Van zodra een geautomatiseerde campage wordt aangemaakt, kan die gepubliceerd worden zodat gebruikers hun leads en contacten makkelijk en direct kunnen toevoegen vanaf de lead- en contactschermen.
  • Leads en contacten kunnen bulksgewijs aan campagnes worden toegevoegd door marketinglijsten aan te koppelen en leads of contactpersonen aan die lijsten toe te voegen.

Stuur deelnemers in een verschillende richting afhankelijk van de criteria

Gebruik decision nodes (of beslissingsknooppunten) om te bepalen welk pad een lead of contactpersoon moet volgen op basis van uw specifieke criteria. Deelnemers gaan alleen door naar een volgende reeks van events als ze voldoen aan de voorwaarden die in de decision node zijn beschreven.

Een perfecte planning van uw communicatie

Door timers toe te voegen aan geautomatiseerde campagnes wordt er een bepaalde tijd gewacht vooraleer een deelnemer verdergaat naar een volgende actie. Wait timers kunnen worden ingesteld voor een periode van minuten, uren, dagen, weken of maanden. Data timers pauzeren dan weer de automatisering tot een specifieke datum en tijd.

Volg prospecten doorheen de ganse automatisering

Met de statistiekenweergave van de campaign builder kunt u het aantal deelnemers dat zich momenteel in een geautomatiseerde campagne bevindt, visualiseren, evenals het aantal deelnemers dat met succes elke stap heeft doorlopen.

Op zoek naar nieuwe marketingideeën?

Het eBook “30 Ways to Transform Your Marketing in 30 Days” bevat 30 goed gevulde artikelen met allerlei tips die Microsoft Dynamics-gebruikers helpen om ideale klanten te vinden, te voeden, te converteren en te engageren, op een veel effectievere en efficiëntere manier dan voorheen.

In dit eBook leert u:

  • lead nurturing content creëren
  • personalisatie toepassen in e-mailmarketing
  • wat te posten op sociale media
  • een onvergetelijke klantervaring ontwerpen
  • hoe sms-berichten met uw klanten te gebruiken
  • uw contentmarketingstrategie vernieuwen
  • verkoop en marketing beter met elkaar afstemmen
  • verder gaan dan e-mailmarketing door marketingautomatisering te gebruiken
  • … en meer!

Advies nodig?

Laat uw sales- en marketingmedewerkers dezelfde instrumenten gebruiken. Met Microsoft Dynamics 365 for Sales (CRM) en ClickDimensions stellen ze de juiste prioriteiten.

Het resultaat? Verkoop en marketing zijn voortaan nog beter op elkaar afgestemd.

ClickDimensions is eenvoudig te gebruiken oplossing voor marketing automation die naadloos geïntegreerd is in Dynamics 365. Zo haalt u meer uit uw CRM-systeem en beschikt u meteen over essentiële tools zoals e-mailmarketing, geautomatiseerde campagnes, web intelligence, surveys, webformulieren, landing pagina's, social marketing en zo veel meer...

Wil u meer weten? Ik zet u graag op weg!

Vraag het aan James!

James Bridges

James Bridges

Share This